سایز متن   /

تقاضای تکراری مسلم برای کمک به حزبش در کوبانی

صالح مسلم سرکرده حزب اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه(PYD) از زیرشاخه‌های ‌پ‌ک‌ک در سوریه، در گفتگویی با خبرنگاران در دهوک اقلیم کردستان اعلام کرد که اربیل در جنگ با داعش به کوبانی کمک کرده است، اما کمک ها در سطح انتظارات و کافی نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که کمک های اقلیم کردستان به کُردهای سوریه افزایش یابد.

سرکرده PYD  در خصوص دفاع از کوبانی در برابر داعش و حضور نیروهایی غیر از (YPG) گفت: «هر کس بخواهد در دفاع از کوبانی مشارکت کند، درها به روی وی باز است و راه بر هیچ شخص و جریانی بسته نشده و هر کس بخواهد در جنگ کوبانی حضور یابد، درها به رویش باز است.»

صالح مسلم تاکید کرد که داعش فقط برای دشمنی و نابودی کُردها تاسیس گردیده ولی این گروه در کردستان عراق و سوریه هیچ موفقیتی به دست نخواهد آورد.

مسلم از موضع آنکارا در قبال داعش انتقاد کرد و تاکید کرد که می بایست نقش همسایگی خود در قبال کُردها را به جای می‌آورد.

عملکرد خودمحورانه‌ی این زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در شمال و شمال شرق سوریه، سبب ایجاد زمینه‌های اختلاف و دشمنی با دیگر گروهها و احزاب شد بطوریکه هنوز هم حاضر نیستند به کمک آن بروند. پ‌ک‌ک به این زیرشاخه‌ی خود دستور داد تا اجازه ندهد هیچ حزبی به شکلی سیتماتیک شکل گیرد و یا شاخه‌ی نظامی تأسیس کند که این خود نارضایتی دیگر گروهها واحزاب و نهایتاً دشمنی آنها با این گروه را سبب شد. لذا هنوز هم امیدوار به نابودی این گروه در کوبانی هستند. اما واقعیت امر که این گروهها هم بر آن واقفند این است که در کوبانی هم پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د مردم را سپر خود قرار داده‌اند و باردیگر آنها هستند که آواره و یا کشته می‌شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی