سایز متن   /

بمباران مواضع پ‌ک‌ک

به گزارش روزنامه حریت جت‌های نظامی ترکیه اقدام به بمباران مواضع «حزب کارگران کردستان» موسوم به پ‌ک‌ک در استان حکاری کردند. گفته می‌شود بمباران مواضع پ‌ک‌ک پاسخی به حمله این گروه به یک پاسگاه نظامی در آن منطقه است.

اعضای پ‌ک‌ک اخیراً در استان‌های حکاری و درسیم(تونجلی) به چند پاسگاه حمله کرده و به سوی نیروهای نظامی ترکیه آتش گشوده‌اند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه از این موضوع خبر داده که دیشب چند فروند از هواپیماهای اف۴ و اف ۱۶ نیروی هوایی ترکیه به منظور مقابله با حملات پ‌ک‌ک مواضع این گروه را در استان کردنشین حکاری در مرز اقلیم کردستان عراق بمباران کرده اند.

این بمباران با هماهنگی احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه صورت گرفته و اطلاعاتی در خصوص تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

از آغاز دور جدید مذاکرات صلح از اواخر سال ۲۰۱۲ تاکنون، این برای نخستین بار است که هواپیماهای ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را بمباران می کنند و تحلیل گران بر این باورند که مذاکرات صلح بین ترکیه و پ‌ک‌ک در آستانه ی خطر قرار گرفته است.

سرکردگان پ‌ک‌ک از آغاز جنگ این گروه با داعش در کوبانی، بارها تکرار کرده که مرحله‌ صلح و مذاکره به پایان رسیده و دلیل آنرا نیز همراهی ترکیه با داعش اعلام کرده است. در ضمن اوجالان سرکرده‌ی محبوس این گروه هم در آخرین دیدار خود با هیئت اعزامی به امرالی گفته بود که دیگر فرصتی برای ترکیه باقی نمانده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی