سایز متن   /

ناپدید شدن دو سرکرده‌ی پ‌‌ک‌ک و پژاک

 

این روزها اخباری مبنی بر ناپدید شدن دو تن از فرماندهان پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل منتشر شده که منبعی نزدیک به این گروه می‌گوید:«یکی از فرماندهان هنوز در قندیل است و دیگری هم فراری شده است.»

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های حزب دمکرات کردستان عراق، احمد دنیز مسؤل روابط خارجی پ‌ک‌ک و بریار گابار از اعضای شورای مدیریت پ‌ک‌ک و پژاک که نزدیک به یک سال پیش از این گروهها جدا شد و اقدام به فرار کرد، مفقود شده‌اند.

گفتنی است طبق اخبار منتشر رسانه‌های پ‌ک‌ک و پژاک، بریار گابار در مورخ ۱۲/۱۰/۲۰۱۳ از این گروهها جدا شده و به اربیل گریخته و اخیراً هم اعلام کرده‌اند که اصلاً نمی‌خواهند در مورد این شخصیت سخنی بگویند و مسؤلیت ناپدید شدنش را هم بر عهده نمی‌گیرند. در خصوص احمد دنیز هم گفته شده که هنوز هم در قندیل است و همچنان در پست خود باقی است.

پ‌ک‌ک کشته شدن احمد دنیز را تکذیب کرده و آنرا عمل ناجوانمردانه و خصمانه حزب دمکرات کردستان عراق و خانواده بارزانی می‌داند. اما رسانه‌ها از ناپدید شدن این دو نفر خبر می‌دهند و گفته شده که دلیل ناپدید شدن هردوی آنها به دلیل روابط پنهانی‌اشان بوده که لو رفته و پ‌ک‌ک هم بلافاصله احمد دنیز را که در قندیل بوده دستگیر و به قتل رسانده است.

احمد دنیز از اعضای قدیمی پ‌ک‌ک است و از سال ۲۰۰۷  تا ۲۰۱۱ مسؤل روابط خارجی پ‌ک‌ک و مصاحبه با رسانه بوده است. گفته می‌شود از کوردهای ترکیه است که بر زبان‌های انگلیزی، ترکی، فارسی و عربی مسلط است.

بریار گابار از سرکردگان سابق پژاک بود که در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر سنندج متولد شد و در مورخ ۱۱/۴/۱۹۹۹ به عضویت پ‌ک‌ک درآمد و در سال ۲۰۱۰ هم بعنوان عضو شورای مدیریت پ‌ک‌ک منصوب شد. گابار در مورخ ۱۲/۱۰/۲۰۱۳ از این گروهها جدا شده و به اربیل گریخته که نهایتاً به دست این گروهها کشته شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی