سایز متن   /

نشست بارزانی با هواداران اوجالان در سوریه

احزاب کُرد سوری دو طیف نزدیک به پ‌ک‌ک و حزب دموکرات کردستان عراق در دهوک گرد هم آمده اند.

براساس گزارش رسانه‌های اقلیم کردستان، این نشست در یکی از هتل های شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق برگزار شد که در آن احزاب کُرد سوری دو طیف نزدیک به پ‌ک‌ک و حزب دموکرات کردستان عراق  گرد هم آمده و جلسه‌ای تشکیل داده‌اند

صالح مسلم سرکرده حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD)، آلدار خلیل رئیس یکی از نهادهای اقماری این حزب، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و مشاور او در امور مربوط به سوریه دکتر حمید دربندی، طاهر صفوک رئیس شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) و چند تن از سران احزاب کُرد سوری در این نشست حضور دارند.

یکی از موضوعات مهم این جلسه، تلاش برای رسیدن به یک توافق نهایی برای تشکیل یک نیروی نظامی مشترک و همچنین بررسی راهکارهای نجات کوبانی است.

ناگفته نماند تاکنون چندین بار تلاش شده که جلسات مشترک احزاب کرد سوری در اربیل برگزار شود که هربار پ‌ک‌ک به دلایلی آنرا یک نشست تک جانبه تعریف شده و از طریق رسانه‌های این گروه آنرا بایکوت کند. پ‌ک‌ک قبل از ناآرام شدن مناطق شمال و شمال شرق سوریه، به دیگر احزاب و گروهها اجازه نداد وارد فعالیت‌های سیاسی و نظامی بشوند و حالا که در مخمصه داعش گرفتار آمده، به هر دری می‌زند تا به آن کمک کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی