- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

وضعیت کوبانی ‘خطرناک’ است

وضعیت کوبانی ‘خطرناک’ است

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید با وجود این که حملات هوایی جنگنده‌های آمریکا و نیروهای ائتلاف به شبه‌نظامیان گروه اسلامی در اطراف شهر کوبانی ضربه زده است اما وضعیت این شهر کردنشین سوریه همچنان خطرناک است.

روز شنبه، نهادهای ناظر بر مسائل حقوق بشری در سوریه اعلام کردند طی یک ماه گذشته و در جریان درگیری‌ها میان کردهای کوبانی و شبه نظامیان داعش ۵۵۳ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش نهاد ناظر بر حقوق‌بشر در سوریه، ۲۹۸ نفر از کشته‌شدگان این نبردها از پیکارجویان گروه دولت اسلامی بوده‌اند.

در همین حال کردها در کوبانی می‌گویند از لحاظ نیروی انسانی در وضعیت خوبی به سر می‌برند اما تسلیحات لازم برای مقابله با تانک و توپ داعش را در اختیار ندارند.

ادریس ناسان، از مقام های کوبانی روز شنبه (یازدهم اکتبر) به خبرگزاری رویترز گفته: “شبه‌نظامیان داعش در چند روز گذشته با خودروهای هاموی، موشک‌انداز ، توپ و تانک به ما حمله کرده‌اند… ما فقط به فشنگ و کلاشنیکف احتیاج نداریم، ما تسلیحاتی موثر می‌خواهیم که در برابر توپ و تانک‌های فراوانی که آنها در عراق به دست آورده‌اند بایستیم.”

سازمان ملل متحدگفته است صدها نفر در داخل شهر کوبانی گرفتار شده‌اند و هشدار داده است که اگر شهر به دست نیروهای گروه دولت اسلامی بیفتد، ممکن است “کشتار” رخ دهد.