سایز متن   /

 ایجاد نیروی نظامی مشترک

به گزارش کوردپاریز  به نقل از شبکه ی تلویزیونی Rudaw حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) که به عنوان یکی از نهادهای اقماری پ‌ک‌ک شناخته می شود از سه سال پیش در شمال سوریه و در مناطق کردنشین این کشور قدرت را به نفع خود قبضه کرده و با استفاده از شاخه ی نظامی خود به نام «واحدهای دفاع از خلق» (YPG) قدرت خود را تثبیت کرده است.

این حزب به دیگر احزاب کُرد سوری اجازه نداده که در شمال سوریه دست به فعالیت نظامی بزنند و از آنها خواسته تا در صورت علاقه مندی به کار نظامی، به واحدهای دفاع از خلق بپیوندند. در مقابل، احزاب نزدیک به بارزانی هم معتقدند که نباید نیروهای آنها عضو سپاهی شوند که زیر پرچم پ‌ک‌ک و اوجالان می جنگد. اما تحولات کوبانی و شرایط دشوار این منطقه، معادلات را تغییر داده و هم اکنون زمزمه ی توافق برای ایجاد نیروی نظامی مشترک به گوش می رسد.

قرار است در روز دوشنبه در شهر اربیل یا دهوک نمایندگانی از احزاب کُرد سوری نزدیک به هر دو جریان بارزانی و اوجالان گرد هم آمده و مساله ی تشکیل یک نیروی مشترک را بررسی کنند.

خصومت پ‌ک‌ک با حزب دمکرات و خانواده بارزانی‌ها، ریشه‌یی قدیمی و تاریخی دارد. جمیل بایک از جمله سرکردگان پ‌ک‌ک است که هیچ گاه از حزب دمکرات کردستان عراق و شخص بارزانی بدون خصومت سخن نرانده و مدام این دو را هدف سخنان شدید‌الحن خود قرار داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی