سایز متن   /

اوجالان ترکیه را تهدید به جنگ کرد

عبدالله اوجالان سرکرده پژاک و پ‌ک ک اعلام کرده است که در صورت تصرف شهر کوبانی به دست داعش و انجام کشتار در این شهر، مذاکرات صلح میان حزبش و دولت ترکیه متوقف خواهد شد. 

به گزارش کوردپاریز به نقل از رویترز، داعش شهر کرد نشین کوبانی در شمال سوریه را محاصره کرده و موفق شدند خود را به ۲ تا ۳ کیلومتری این شهر برسانند. بیش از ۱۷۰ هزار تن از ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن‌ تا کنون به ترکیه پناهنده شده‌اند. 

اوجالان پس از دیدار با هیئتی حزبی که از خواسته‌های کردها حمایت می‌کند گفت:”اگر کشتار روی دهد روند صلح متوقف خواهد شد.”

این ادعاهای وی در حالی منتشر شده است که ترکیه تنها پناهگاه اکراد آواره کوبانی بوده و مرزهای ترکیه برای آنان باز گذاشته شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی و نخست وزیر سابق ترکیه، از سال ۲۰۱۲، مذاکرات صلحی با اوجالان آغاز کرد. این مذاکرات تا کنون به آتش بس میان پ.ک.ک و دولت ترکیه انجامیده است.

اوجالان که در جزیره‌ای در نزدیکی استانبول در حبس ابد به سر می‌برد، در بیانیه خود اظهار داشته است:”از تمام کسانی که در ترکیه نمی‌خواهند روند صلح و انتقال به دموکراسی متوقف شود می‌خواهم به مسئولیت‌های خود در برابر کوبانی عمل کنند.”

جنگ و نزاع بین گروه تروریستی پ ک ک و دولت ترکیه از ۱۵ اوت ۱۹۸۴ میلادی آغاز شده و در این مدت بیش از ۴۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. پ ک ک از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته و به سایر گروه های کرد در مبارزه علیه داعش پیوسته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی