- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

کاسه صبر صبری لبریز شده

کاسه صبر صبری لبریز شده

صبری اوک از سرکردگان پ‌ک‌ک اخیراً در مصاحبه با رسانه‌ی خودی، به سیاستهای دولت ترکیە در قبال ملت کرد اشارە کردە و گفته:« ترکیە در صدد است پس از سرکوب کردها به وسیلە داعش، منطقەای حائل ایجاد کند.» به گفتە صبری، نحوە تعامل ترکیە با غرب کردستان آینده سرنوشت و آینده روند چارەیابی مسئلە کرد درکردستان ترکیه را رقم خواهد زد.

اُک در ادامه گفته:« ترکیە با برنامە ریزی کامل می خواست ابتدا کوبانی را خالی از سکنە کردە و پس از آن در قالب اقدامات انسانی منطقەای حائل ایجاد کند. اما پس از درهم شکستن حملات داعش در پی مقاومت مردم کوبانی و به هم خوردن محاسبات ترکیە، آنها ناچار شدند نیروهایشان را به مرز گسیل داشتە و مردم را مورد حملە قرار داد تا از این طریق مانع پیروزی کوبانی شوند. ترکیە چشم خود را بر تحولات اخیر بسته و منتظر است تا ببیند وزنه به کدام سو سنگینی خواهد کرد. البتە تحمل ما در این بارە بە پایان رسیدە، این نە بلوف است و نه تهدید، اما از این بە بعد هر طرف به راه خود می رود.»

گویا صبری هم در این باره هم تحملش به پایان رسیده و چهره‌ی واقعی تهدیدات را رو کرده، چراکه به دلیل تهدیدات تکراری پ‌ک‌ک، دیگر اذهان عمومی و به ویژه رسانه‌ها گوششان به این حرف‌ها و تهدیدات عادت کرده وبرای مقامات ترکیه هم عادی شده، چون توان واقعی این گروه در چنین وضعیت و حالی، بسیار متفاوت‌تر و ضعیف‌تر از آن است که توان تهدید کردن را داشته باشد.