سایز متن   /

کاسه صبر صبری لبریز شده

صبری اوک از سرکردگان پ‌ک‌ک اخیراً در مصاحبه با رسانه‌ی خودی، به سیاستهای دولت ترکیە در قبال ملت کرد اشارە کردە و گفته:« ترکیە در صدد است پس از سرکوب کردها به وسیلە داعش، منطقەای حائل ایجاد کند.» به گفتە صبری، نحوە تعامل ترکیە با غرب کردستان آینده سرنوشت و آینده روند چارەیابی مسئلە کرد درکردستان ترکیه را رقم خواهد زد.

اُک در ادامه گفته:« ترکیە با برنامە ریزی کامل می خواست ابتدا کوبانی را خالی از سکنە کردە و پس از آن در قالب اقدامات انسانی منطقەای حائل ایجاد کند. اما پس از درهم شکستن حملات داعش در پی مقاومت مردم کوبانی و به هم خوردن محاسبات ترکیە، آنها ناچار شدند نیروهایشان را به مرز گسیل داشتە و مردم را مورد حملە قرار داد تا از این طریق مانع پیروزی کوبانی شوند. ترکیە چشم خود را بر تحولات اخیر بسته و منتظر است تا ببیند وزنه به کدام سو سنگینی خواهد کرد. البتە تحمل ما در این بارە بە پایان رسیدە، این نە بلوف است و نه تهدید، اما از این بە بعد هر طرف به راه خود می رود.»

گویا صبری هم در این باره هم تحملش به پایان رسیده و چهره‌ی واقعی تهدیدات را رو کرده، چراکه به دلیل تهدیدات تکراری پ‌ک‌ک، دیگر اذهان عمومی و به ویژه رسانه‌ها گوششان به این حرف‌ها و تهدیدات عادت کرده وبرای مقامات ترکیه هم عادی شده، چون توان واقعی این گروه در چنین وضعیت و حالی، بسیار متفاوت‌تر و ضعیف‌تر از آن است که توان تهدید کردن را داشته باشد. 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی