- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

بایک: قبل از حمله داعش به کوبانی، ترکیه خبر داشت.

بایک: قبل از حمله داعش به کوبانی، ترکیه خبر داشت.

سایت المونیتور بریتانی گزارش در مورد حاکمیت بر زیارت سلیمان پاشا، پدربزرگ مؤسس دولت عثمانی در نزدیک مرز ترکیه با شهر کوبانی توسط داعش منتشر کرده و بدنبال دستگیر کردن نگهبان این مکان، گفته که قصد منفجر کردن آنرا دارد. لذا انتظار می‌رود که این کار داعش ترکیه را باردیگر در جبهه‌ی ضد داعشی تعریف کند.

در این باره جمیل بایک از سرکردگان پ‌ک‌ک هم به این سایت گفته که قبل از اینکه داعش به کوبانی حمله کند، ترکیه خبر داشته و نگهبانان زیارت سلیمان پاشا هم مطلع بوده‌اند و مسؤلین ترکیه به آنها گفته بودند که به هیچ وجه نباید ی‌پ‌گ(شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در سوریه) به آنجا نزدیک شود.

بایک در ادامه گفته ترکیه با حمایت از داعش و تصرف کوبانی، هیچ وقت قادر به حل مشکل خود با کردها نخواهد بود و از سوی دیگر هم به دلیل ترس از افشای حقایق و حمایت‌های پشت پرده‌ی ترکیه توسط این گروه، همچنان به حمایت خود از آن ادامه می‌دهد.

به نظر می‌رسد پ‌ک‌ک از این موضع ترکیه در قبال داعش، بخواهد به نفع خود استفاده کند و به قول برخی از ساستمداران در این حوزه، به خدمت پروسه‌ی آشتی در ترکیه درآورد. لذا از این مقوله بعنوان اهرم فشار علیه ترکیه استفاده می‌کند.