سایز متن   /

مدیر کل محیط زیست کردستان گفت: واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی کشور عراق موجب آلوده شدن منابع آبی و خاکی این استان شده است .

به گزارش کوردپاریز به نقل از گزارش کردپرس، عبدالوحید ریاضی فر در جلسه هماهنگی با پلیس پیشگیری در خصوص نحوه تعامل و همکاری بین دو دستگاه گفت: تعامل و همکاری نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین شکارو صید، قاچاق حیات وحش، دستگیری متخلفان متواری و همچنین برگزاری دوره های آموزشی نظامی و استفاده از تجیزات نظامی به محیط بانان می تواند در ادامه یک برنامه مدون و مناسب در حفاظت از این سرمایه های ملی و طبیعی راه گشا و بسیار موثر باشد.

ریاضی فر افزود: متاسفانه یکی از معضلات محیط زیست واژگونی تقریباَ هر روزه تانکرهای حامل مواد سوختی کشور عراق است که موجب آلوده شدن منابع آبی و خاکی استان شده است و از نیروی انتظامی درخواست کرد به طور موقت و تا ادامه یک راهکار مناسب و اصولی که پلیس راه در نقاط حادثه خیز و خطرناک که بیشترین حادثه در آن رخ داده حضور فیزیکی بیشتری داشته باشند که کمتر این حوادث ناگوار که موجب از بین رفتن منابع آبی و خاکی است اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان نیز بدنه ضعیف و کمبود نیرو و تجهیزات محیط زیست نیز به تنهایی نمی تواند در حفاظت از عرصه های طبیعی و حیات وحش کافی باشد و نیاز به حمایت، همکاری و تعامل با تمامی ارگانهای ذیربط به ویژه نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سلاحهای مجاز و غیر مجاز در استان کردستان شاید بیش از ۱۰ برابر کل حیات وحش استان باشد؛ اظهار کرد: تعدا محیط بانان این اداره کل نیز با توجه به وسعت زیاد مناطق اصلاَ کافی نیست و ممکن است هر محیط بان ۵ یا ۶ برابر به طور کار یک محیط بان به طور استاندارد در مناطق تحت مدیریت کردستان انجام دهد.

وی ادامه داد: استان کردستان با داشتن اقلیم کوهستانی، سرد و معتدل از نظر تنوع زیستی چه گیاهی و چه جانوری از استانهای منحصر به فرد در کشور به شمار می آید که حفاظت از ذخایر ژنیتیکی از مهمترین اصول کاری خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی