سایز متن   /

شکست دوباره‌

خانواده های کُرد در مناطق کردنشین ترکیه با وجود درخواست پ.ک.ک برای بایکوت کلاس های درس، فرزندان خود را به مدارس فرستادند. این گروه سال گذشته هم همین درخواست را از کردها کرد، اما با بی عنایتی کردهای ترکیه مواجه شد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری  رسمی آناتولی ترکیه، امسال نیز سران پ.ک.ک به روال سال‌های قبل با صدور بیانیه ای از همه ی خانواده های کُرد خواستند که دست کم به مدت یک هفته فرزندان خود را به کلاس درس نفرستند و نظام آموزشی ترکیه را به خاطر عدم به کارگیری زبان کُردی بایکوت کنند.

آناتولی گزارش داده که در استان های کردنشین شرق و جنوب شرقی ترکیه از جمله دیاربکر، شرناخ، سرت، باتمان، ماردین و دیگر استان ها، خانواد ه ها فرزندان خود را به کلاس های درس فرستادند و اغلب شبکه های تلویزونی ترکیه با پخش تصاویری از ورود دانش آموزان کُرد به مدارس و عدم توجه آنان به درخواست پ.ک.ک، این موضوع را برجسته کردند.

گفتنی است گروهی از هواداران پ.ک.ک در استان کردنشین موش مدرسه را به آتش کشیدند و رسانه‌های این گروه، این اقدام را به عنوان یک اعتراض و مبارزه ی مشروع قلمداد کرده‌اند و به بعد ضدفرهنگی و ضدعلمی آن هیچ اشاره‌یی نکرده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی