سایز متن   /

صالح مسلم: شنگال را مجددا آباد می‌سازیم

صالح مسلم, رئیس مشترک «حزب اتحاد دموکراتیک, پ.ی.د» در ۲۲امین جشنواره فرهنگی و بین‌المللی کردها در شهر دوسلدورف آلمان حضور یافت و طی سخنانی, گفت:«شنگال کردستان است» و تأکید که که شنگال را مجددا آباد خواهند ساخت و از آن دفاع خواهند کرد.

مسلم بیان کرد که کردهای ایزدی باردیگر با قتل‌عام روبرو شدند, اما نیروهای غرب کردستان به دفاع از ایزدیان شنگال شتافتند. در شنگال, چاقو به استخوان رسیده بود. شنگال دیگر بهشت ما است. ما , خود شنگال را مجددا می‌سازیم . حملات تبهکاران صرفا علیه شنگال نبوده بلکه تمامی ملت کرد است».

لازم به ذکر است که تا قبل از واقعه‌ی شنگال، مسلم از هرکسی برای نجات کوبانی از دست داعش طلب کمک می‌کرد، اما در باره‌ی موضوع شنگال هم خود را بخشی از واقعه تعریف کردند و به دستور و کمک پ‌ک‌ک از این فرصت استفاده کردند تا جای پای خود را در شمال عراق باز کنند. این اختلافات و دشمنی‌های با حزب دمکرات کردستان عراق از زمانی شدت بیشتری به خود گرفت که مسعود بارزانی از برگزاری کنگره‌ی ملی در اربیل جلوگیری کرد و درصدد کم‌رنگ‌ کردن نقش و حضور پ‌ک‌ک در شمال عراق برآمد. اما این اقدامات رنگ قرمز دشمنی پ‌ک‌ک با پ‌د‌ک را پررنگ‌تر کرد و اخیراً هم در خصوص موضوع شنگال، اختلافات جدیدی سر برآورده که به نظر صاحب‌نظران در این حوزه، به تنش‌های سیاسی و نظامی قوی‌تری بین طرفین خواهد انجامید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی