- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

طرح عبدالامیر زیدی بر ضد نیروی پیشمرگ

طرح عبدالامیر زیدی بر ضد نیروی پیشمرگ

فرمانده نیروهای عملیات دجله درصدد تسلیح عشایر دیاله و اعلام عفو برای عناصر داعش در صورت پیوستن آنها به ارتش عراق می باشد و منابع خبری اقلیم کردستان هدف این اقدام را توطئه بر علیه کُردها و نیروهای پیشمرگ می دانند.

به گزارش شارپرس به نقل از منبعی عالی رتبه در وزارت پیشمرگ گزارش داد که مدت دو هفته است که عبدالامیر زیدی فرمانده نیروهای عملیات دجله در حال رایزنی با شخصی به نام شیخ فیصل از شیوخ شهر جلولا و پسرعموی فرمانده لشکر ۴ ارتش عراق برای گفتگو با عشایر کُرد، کوبیسی و چند عشیره دیگر عرب منطقه است.

به گفته این منبع نظامی کُرد که اشاره ای به نامش نشده است، عشایر ذکر شده هم اکنون در جلولا در صفوف داعش در حال جنگ هستند و زیدی قصد دارد آنها را از داعش خارج و به ارتش عراق ملحق کند.

وی این برنامه فرمانده نیروهای دجله را توطئه ای بر علیه نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان دانسته‌ و اعلام کرده که زیدی با این شرط با این عشایر به توافق می رسد که از ورود نیروهای پیشمرگ به سعدیه و جلولا جلوگیری کنند.

براساس این گزارش این اقدامات فرمانده عراقی در حالی است که سعدیه و جلولا از سوی نیروهای پیشمرگ محاصره شده اند و این نیرو منتظر فرمان برای کنترل مجدد این دو شهر است.

پس از حمله داعش به موصل و شنگال و فرار پیشمرگه ها اعراب نیز متوجه شدند بارزانی ادعای توخالی می کند و اکنون در صدد فشار بر وی هستند.