سایز متن   /

CIA ـ پ‌ک‌ک ـ میت

ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا، اخیرا اسنادی را در اختیار هفته نامه اشپیگل نهاده است که در آن از نقش آژانس امنیت ملی این کشور، ان اس ای، در همکاری تنگاتنگ اطلاعاتی با ترکیه برای مقابله با حزب کارگران کردستان، پ ک ک، و همزمان جاسوسی آن از مقامات بلندپایه ترکیه ای پرده برداشته است.

 به گزارش هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان، ترکیه هم از یک سو در مقابله با فعالیتهای پ ک ک از کمکهای اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا بهره می برده است و هم همزمان خود هدف جاسوسی این آژانس بوده است.

 گزارش اشپیگل با اشاره به حمله جنگنده های ارتش ترکیه در دسامبر ۲۰۱۱ به کاروانی از کاسبکاران مرزی در منطقه روبوسکی، شمال کردستان، که کشته شدن ۳۴ نفر منجر شد، آغاز می شود.

 بنا به این گزارش اطلاعاتی که هواپیماهای تجسسی آمریکا همان شب حمله در اختیار ترکیه قرار داده اند، این تصور را میان مقامات نظامی ترکیه ایجاد کرده است که کاروان مذکور اعضای مسلح پ ک ک هستند که قصد عبور از مرز را دارند.

برخورد آمریکا با تروریسم دوگانه است. این کشور هم برای مقابله با تروریسم پ ک ک با ترکیه همکاری کرده و هم برای خروج آن از لیست تروریستی روی سایت کاخ سفید کمپین می گذارد!

پ ک ک ۸۰ درصد ترانزیت مواد مخدر در اروپا را انجام می دهد و تاکنون بیش از ۴۵ هزار کرد کشته است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی