- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

دانمارک و اسپانیا نیز به زمره کشورهای همکار اقلیم کوردستان درآمدند

دانمارک و اسپانیا نیز به زمره کشورهای همکار اقلیم کوردستان درآمدند



نماینده اقلیم کوردستان در اتحادیه اروپا اعلام داشت ؛ دولت دانمارک کمکهای نظامی به اقلیم کوردستان می فرستد و همچنین دولت اسپانیا نیز تصمیم گرفته تا برای نیروهای پیشمرگه کوردستان اسلحه و تجهیزات نظامی ارسال کند.

دلاور آزکی نمیانده دولت اقلیم کوردستان در اتحادیه اروپا در این باره اعلام داشت ؛ دولت دانمارک در روز ۳۰ ماه جاری میلادی تصمیم به ارسال همکاریهای نظامی و اعزام ۵۵ افسر و سرباز به اقلیم کوردستان گرفته است .

وی افزود این نیروهای به همراه کمکهای نظامی دانمارک به اقلیم کوردستان آمده و اما در عملیات نظامی مشارکت نمی کنند و برای مدتی معین در اقلیم کوردستان حضور خواهند داشت .

از سوی دیگر دابان شادله نماینده دولت اقلیم کوردستان در اسپانیا نیز اعلام داشت ؛ دولت اسپانیا تصمیم گرفته تا همکاریهای انسانی و نظامی خود را به اقلیم کوردستان ارائه دهد . کمک بشر دوستانه این کشور به اقلیم کوردستان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو می باشد که از طریق سازمان صلیب سرخ بین المللی برای آواره ها فرستاده خواهد شد.

وی گفت : اسپانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا از ارسال تجهیزات نظامی به اقلیم کوردستان با رضایت دولت عراق فدرال حمایت می کند و درحال حاضر این دولت مشغول بررسی این موضوع برای ارسال کمکهای نظامی خود برای نیروهای پیشمرگه کوردستان می باشد.