سایز متن   /

هشدار فرمانده ارتش ترکیه به اردوغان

فرمانده ارتش ترکیه هشدار داد در صورتی‌ که در مذاکرات صلح این کشور با کردها خطوط قرمز رعایت نشود ارتش هرکاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

این اظهارات نجدت اوزل، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در حالی مطرح شد که دولت این کشور برای از سرگیری مذاکرات صلح به بن بست رسیده در رابطه با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک، تلاش‌های خود را تشدید کرده است.

نجدت اوزل اواخر روز شنبه گفت: ما تصریح کرده‌ایم اگر خط قرمزهای ما زیر پا گذاشته شوند آنچه را که لازم باشد گفته و انجام خواهیم داد.

وی افزود: از جمله این خط قرمزها تمامیت ارضی است.

وی در جریان مراسمی به میزبانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری منتخب ترکیه در کاخ ریاست جمهوری جان کایا که به مناسبت روز پیروزی ترکیه در جنگ استقلال برگزار شد گفت: ما ۳۰ سال است که در این جنگ درگیر بوده‌ایم.

اوزل همچنین تاسف خورد از اینکه دولت ترکیه نقشه راه مذاکرات صلح با کردها را با ارتش در میان نگذاشته است و ارتش این تحولات را تنها از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کرده است.

وی تاکید کرد: دولت سیاستی دارد که در حال پیگیری آن است اما ما چیزی درباره نقشه راه آن‌ها نمی‌دانیم. ما در این فرایند دخیل نیستیم. ای کاش آن‌ها نظر ما را نیز می‌پرسیدند.

اردوغان با آغاز مذاکرات با اوجالان اشتباهی تاریخی را مرتکب شد چون با این اقدام به این فرقه تروریستی مشروعیت بخشید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی