سایز متن   /

تشدید اختلاف بین سران پ ک ک

مسئول اطلاع رسانی وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در اطلاعیه ای مواضع متفاوتی در قبال دو تن از سران پ.ک.ک گرفت.

هلگورد حکمت مسئول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در اطلاعیه ای که‌ نسخه‌ای از آن برای این خبرگزاری ارسال شده‌ است، از سخنان جمیل بایک رئیس شورای رهبری پ.ک.ک درباره نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان انتقاد و از این موضع گیری ابراز نگرانی کرد.

بایک در مصاحبه با روزنامه وطن، چاپ ترکیه، نیروی پیشمرگ اقلیم و فرماندهان این نیرو را متهم به بی تفاوتی نسبت به مردم اقلیم کردستان و ثروت اندوزی کرده بود در حالی که داعش کُردها را هدف قرار داده است.

مسئول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگ، سخنان رئیس شورای رهبری پ.ک.ک را توهین به نیروی پیشمرگ دانسته و تاکید کرده در حالی که نیروی پیشمرگ در این مقطع زمانی در بهترین شرایط و مقبولیت منطقه ای و بین المللی به سر می برد، لزومی ندارد بایک و همفکران وی چنین موضعی اتخاذ کنند.

در این اطلاعیه، هلگورد حکمت موضع مراد کاراییلان، فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در قبال نیروی پیشمرگ را ستود.

به گفته این مسئول پیشمرگ، کاراییلان ضمن ستودن مقاومت های پیشمرگ اقلیم کردستان در مقابله با داعش و دفاع از خاک و مردم کردستان، از جمیل بایک درخواست کرده به خاطر سخنانش در قبال نیروی پیشمرگ معذرت خواهی کند.

باییک و کاراییلان شدیدا با هم اختلاف دارند و از هر فرصتی برای ابزار مخالفت به همدیگر استفاده می کنند.اوجالان در اوایل آغاز مذاکرات با اردوغان کاراییلان را از ریاست شورای ک.ج.ک. برکنار کرد و جای او را به باییک داد. باییک هم ولایتی های خود را به پست های مختلف پ ک ک منصوب کرده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی