سایز متن   /

پ.ک.ک در جمع شنگالی ها:ما مخمور را آزاد کردیم و شما و حکومت اقلیم را نیز آزاد می کنیم!

پارتی:جزء ما هیچ حزب دیگری در آزادسازی مخمور حضور نداشته و این ادعا یک دروغ است

ماجرای آزادسازی مخمور و رفتار برخی احزاب غیرعراقی در خصوص این عملیات که گویا اگر آنها نبودند،مخمور آزاد نمی شد و مناطق  دیگر نیز بدست آنها آزاد شده،صدای مقامات اقلیم کردستان عراق را درآورد.



به گزارش کوردپاری  از اقلیم کردستان عراق ،اخیرا پ.ک.ک ایی ها در جمع آوارگان شنگال و برخی مخموری ها گفته بودند؛ما مخمور را آزاد کردیم،و آمده ایم تا شنگال را نیز آزاد کنیم و بزودی شما و اقلیم را نیز از داعش نجات می دهیم! این اظهارات و همچنین مصاحبه های مکرر احزاب غیرعراقی در این ارتباط،صدای حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی)را درآورد.



در همین ارتباط،مسئول محور مخمور در واکنش به این تبلیغات و ادعاها با هدف جلب توجه افکار عمومی و جذب نیرو،اعلام کرد که به غیر از نیروهای یک ۴۷ و گردان یک  ۱۰ و نیرو های پشتیبانی و مامورین ویژه گارد بارزانی و نیچروان بارزانی،هیچ حزب و نیروی دیگری در نقشه و عملیات باز پس گیری مناطق آزادشده اخیر،مشارکت و حضور نداشته اند و ادعاهایی که مطرح می شود در این خصوص،تنها یک مزایده سیاسی و با اهداف حزبی است و لاغیر.



نجات علی عضو رهبری حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی) و مسئول محور مخمور،این سخنان را در کنفرانسی مطبوعات پنجشنبه(دیروز)اظهار داشت و از چگونگی عملیات آزادسازی مخمور و حومه سخن گفت و جزئیات این عملیات را نیز همزمان فاش کرد.



نجات علی گفت:«با توجه به اینکه من مسئول منطقه مخمور بودم،این ادعا را تکذیب و رد می کنم که گویا به غیر از نیروهای یک ۴۷،ده،نیروی پشتیبانی،نیروهای  ویژه گارد رئیس بارزانی و نیچروان بارزانی،هیچ نیرو و حزب دیگری در این عملیات بازپس گیری این مناطق حضور داشته باشند و این ادعایی که مطرح شده تنها یک مزایده سیاسی و با اهدافی مشخص است.»



این مسئول در خصوص  حضور نیرو و حزب دیگری در این منطقه،در زمان بازپس گیری مخمور نیز گفت:«اگرچه این را رد نمی کنیم که نیروی دیگری نیز حضور داشتند،اما شاید بعد از نیروهای ما و در خارج از دایره عملیات و حمله ما و آزادسازی منطقه،بعدش نیروی دیگری آمده باشند و برای رسانه ها حرف زده باشند  و جوری وانمود کرده باشند که در این آزادسازی و این عملیات مشارکت داشته اند،اما این ادعا تنها با هدف تبلیغات و برهم زدن حقایق است.



این عضو رهبری حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی) اذعان کرد که تنها آنها در این محور حضور داشته اند و همچنین افزود؛



اما پس از دستور صریح رئیس بارزانی و سازماندهی پیشمرگان اقلیم کردستان عراق و طرح نقشه جدید برای مقابله و دفاع و بیرون راندن تروریستهای داعش از آن جاهایی که بر آن تسلط داشتند،منطقه را از حضور آنها آزاد کردیم و ضربه کشنده ای را نیز به آنها وارد کردیم و ضرر و زیان زیادی را نیز متحمل شده اند.

حمله‌ی داعش به شنگال و مناطق مسیحی‌نشین و مداخله‌ی پ‌ک‌ک تحت دو نام ه‌پ‌گ و ی‌پ‌گ در این مناطق و از همه مهمتر انتقاد از وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان و متهم کردن آنها به فرار و تنها گذاشتن مردم شنگال، بحث‌های داغی را به وجود آورده است که تاکنون هم ادامه دارد. از آن جمله سخنان شدید‌الحن جمیل بایک از سرکردگان پ‌ک‌ک در این خصوص و متهم کردن حزب دمکرات کردستان به بی‌کفایتی و ….

در مقابل هم حزب دمکرات با انتشار بیانیه‌یی در جواب به این اتهامات، اعلام کرده که این گروه هیچ نقشی در آزادسازی مناطق نامبرده نداشته و اگر هم به آنجا راه پیدا کرده‌اند، پس از پاکسازی منطقه توسط پیشمرگه بوده است. از سوی دیگر اخیراً مراد کارایلان از دیگر سرکردگان پ‌ک‌ک هم جمیل بایک را مورد انتقاد قرار داده و گفته باید از حزب دمکرات معذرت خواهی کند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی