سایز متن   /

دهوک محل طراحی عملیات آمریکایی ها علیه‌ داعش

سخنگوی دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق ضمن تاکید بر اینکه‌ عشایر عرب شنگال و شرق موصل که‌ با داعش همکاری کرده‌اند تاوان کار خود را خواهند داد گزارش ها مبنی بر ممانعت شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه‌ از ورود نیروهای پیشمرگ به شنگال را تکذیب کرد.

به گزارش کوردپاریز، جعفر ابراهیم ایمنکی سخنگوی دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص احتمال ممانعت مدافعین کرد سوری (YPG) از ورود نیروهای پیشمرگ به مناطق تحت اشغال داعش در شنگال گفت: در حال حاضر دفتر سیاسی حزب دموکرات به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در هنگام پیشروی نیروهای پیشمرگ به شنگال، در حال گفتگو و مذاکره با سران حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه است.

پیشتر شبکه تلویزیونی روداو اعلام کرده بود که مدافعین کرد سوری (YPG) طرح و برنامه‌ مشترک امریکا و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان برای حمله‌ به‌ داعش در شنگال را با شکست مواجه‌ کرده‌اند و درخواست کرده‌اند که‌ برای چنین حمله‌ای باید با آنها هماهنگی شود و این درخواست از سوی نیروهای پیشمرگ و ارتش آمریکا رد شده‌ است.

جعفر ابراهیم در این خصوص افزود که‌ اگر اتفاقی اینچنین روی داده‌ باشد نباید تکرار شود و می بایست تمامی احزاب و جریان های سیاسی در این رابطه با هم اتفاق نظر و همکاری داشته‌ باشند.

سخنگوی دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق با اشاره‌ به‌ حضور شماری از کارشناسان نظامی آمریکا در دهوک گفت: در حال حاضر شماری از کارشناسان نظامی آمریکا در دهوک سرگرم طراحی برنامه‌ای برای حمله‌ به‌ شنگال و دیگر مناطق کردنشینی هستند که‌ به‌ اشغال داعش در آمده‌اند.

بعد از اشغال شنگال از سوی گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ، شماری از مسئولان حزبی و نیروهای امنیتی، به‌ اهمال و عدم دفاع متهم شدند.

بارزانی در ارتباط با این موضوع، مسئول شاخه شنگال حزب دموکرات را به دلیل اهمال در وظایف، از سمت خود برکنار و کمیته ای را به منظور بررسی دلایل عقب نشینی نیروهای پیشمرگ از این منطقه‌ تشکیل داد.

جعفر ابراهیم در خصوص مجازات تمامی کسانی که در رویدادهای اخیر در وظایف خود کوتاهی کرده اند گفت: حزب دموکرات کردستان عراق هیچ تردیدی در مجازات تمامی کسانی که به نحوی عامل سقوط شنگال بوده‌اند، ندارد.

وی در ادامه افزود: مسعود بارزانی که فرمانده کل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان است این اختیار را دارد که تمامی کسانی که در وظایف خود اهمال کرده اند را مجازات کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی