- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

حزب دموکرات کردستان عراق از موضوع آوارگان سوءاستفاده می کند

حزب دموکرات کردستان عراق از موضوع آوارگان سوءاستفاده می کند

رضا آلتون حزب دموکرات را به رانت خواری در موضوع آوارگان و تلاش برای جذب آوارگان کُرد ترکیه ای متهم کرد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه ی تلویزیونی Sterk TV رضا آلتون عضو شورای رهبری پ.ک.ک در مورد تحولات اخیر عراق و مواضع احزاب اقلیم کردستان عراق اظهار نظر کرد.

آلتون، دولت ترکیه را به دست داشتن در نقشه ی تخلیه ی کمپ آوارگان کُرد ترکیه ای در مخمور متهم کرده و اعلام کرد که ترکیه در این برنامه، اهداف خاصی را دنبال نموده است.

وی همچنین حزب دموکرات کردتسان عراق را به رانت خواری متهم کرده و اعلام کرد:«آنان تلاش کردند تا آوارگان کُرد ترکیه ای را از کمپ مخمور به سوی خود جذب کرده و آنها را به عضویت حزب خود دربیاورند. حتی به این خانواده ها پیشنهاد کرده بودند که اگر به عضویت حزب ما دربیایید، ماهانه به شما یک میلیون دینار پول نقد می دهیم. این در حالی است که این پول برای همه ی آوارگان پرداخت می شود و نباید چنین سوءاستفاده ای صورت می گرفت. دولت محلی جنوب کردستان (اقلیم کردستان عراق) همچنان که در برابر آوارگان ایزدی، سوری و عرب، بی تفاوت و بی کفایت بود؛ در برابر آوارگان کُرد ترکیه ای نیز در اوج بی مسئولیتی عمل کرد. آنان مساله ی آوارگان را به یک رانت تبدیل کرده و در حال سوءاستفاده و رانت خواری هستند. مردم مخمور، همان آوارگان کُرد ترکیه ای هستند که چند سال پیش به خاطر آزارهایی که از نیروهای پیشمرگ حزب دموکرات کردستان عراق دیدند، ناچار شدند در وسط بیابان و در مناطق تحت نفوذ صدام حسین زندگی کنند».

رضا آلتون در پایان به این موضوع اشاره کرده که شش هزار کُرد ترکیه ای ساکن کمپ مخمور که پس از تخلیه ی این کمپ در رانیه و حاجی آباد ساکن شده اند، قصد دارند در مناطق تحت نفوذ حزب اتحادیه ی میهنی کمپ جدیدی ایجاد کنند اما این اقدام نیاز به صدور مجوز سازمان ملل دارد و بودجه ی آن نیز باید از سوی حکومت اقلیم پرداخت شود.