سایز متن   /

۲۱روستای شهرستان سقز از نعمت گاز بهره‌مند شدند

به گزارش کوردپاریز، نادر فخری فرماندار شهرستان سقز در مراسم کلنگ پروژه گازرسانی به روستاهای بخش سرشیو شهرستان سقز با اشاره به تلاش دولت برای خدمات رسانی به روستاهای محروم در کردستان اظهار کرد: سقز دومین شهر بزرگ استان بعد از سنندج است و شهرستان سقز دارای ۲۷۵ روستای دارای سکنه است.

وی گفت: در شهرستان سقز این انتظار وجود دارد که میزان برخورداری روستاهای شهرستان از گاز طبیعی به میانگین استانی برسد و تلاش برای برخوردار کردن روستاها از نعمت گاز ادامه دارد.

فخری تصریح کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه سقز و مشکل در ارسال سوخت به روستاها و کم برخورداری روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی لازم است گازرسانی به روستاهای شهرستان تسریع شود.

وی گفت: در هفته دولت سال ۹۲ گازرسانی به  ۴۵ روستا کلنگ زنی شد که در دهه مبارک فجر سال گذشته ۱۴ روستا و در سوم خرداد ۳ روستا و در هفته دولت امسال ۲۱ روستا از این تعداد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

رئیس شرکت گاز ناحیه سقز هم در این مراسم گفت: با گازرسانی به این مجتمع، ۴ روستای بخش سرشیو با داشتن ۵۴۰ خانوار و جمعیت  ۲۱۶۰نفر از نعمت گاز استفاده خواهند کرد.

کمال رضایی افزود: در حال حاضر ۸۳ روستای شهرستان سقز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که در هفته دولت این تعداد به ۱۰۴ روستا خواهد رسید.

رضایی هزینه صرف شده در ارتباط با گازرسانی ۲۱ روستا در هفته دولت امسال را ۶۳ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت گاز عنوان کرد و گفت: گازرسانی به ۲۰ روستای دیگر نیز در دست اجراست که ۶۰ میلیارد ریال هزینه در برخواهد داشت و در سال ۹۳ و ۹۴ به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی