- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

پ.ک.ک در جنگ با داعش از اقلیم کردستان دفاع نکرده‌

وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق/پ.ک.ک در جنگ با داعش از اقلیم کردستان دفاع نکرده‌

مسئول اطلاع رسانی وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای پ.ک.ک در جبهه های جنک با داعش با نیروهای پیشمرگ اقلیم کُردستان همکاری نکرده اند و فقط نیروهای پیشمرگ از خاک اقلیم کردستان دفاع می کنند.

هلگورد حکمت مسئول اطلاع رسانی وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در گفتگو با سایت رسمی حزب دموکرات کردستان عراق، اعلام کرد: در حال حاضر نیروهای پیشمرگ  ۱۰۵۰کیلومتر مرز مشترک با گروه دولت اسلامی عراق و شام دارند و در حال جنگ با این گروه هستند.

وی در ادامه افزود: درست است که همه کُردها در جنگ با داعش در کنار اقلیم کردستان بوده‌اند و چندین کشور هم همکاری هایی در این زمینه‌ با دولت اقلیم کردستان داشته اند، اما واقعیت این است که آنهایی که اکنون در جبهه جنگ با داعش حضور دارند نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان هستند و هیچ نیروی دیگری در این جبهه حضور ندارد.

وی ضمن تکذیب همکاری نیروهای پ.ک.ک با نیروهای پیشمرگ در جنگ با داعش افزود: حضور نیروهای پ.ک.ک در مخمور عراق و واحدهای دفاع از خلق (YPG) در مرزها، فقط به منظور دفاع از خود بوده است، نه همکاری با نیروهای پیشمرگ.

فرقه پ ک ک در رسانه های خود طوری وانمود می کند که گویی فقط فقط خودش با داعش مقابله کرده و اگر این فرقه نبود همه جا به تحت کنترل داعش می افتاد! فرقه پ ک ک سابقه خودبزرگ بینی دارد.