- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

نمایشگاه سراسری کتاب در کرمانشاه برگزار می‌شود

نمایشگاه سراسری کتاب در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه سراسری کتاب نیمه دوم مهر ماه سال‌جاری با حضور ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش کوردپاریز ،نمایشگاه سراسری کتاب نیمه دوم مهر ماه سال‌جاری با حضور ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

ابراهیم رحیمی زنگنه ضمن اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه ( ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه سال‌جاری) تصریح کرد : سال گذشته ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه حضور داشتند که امسال با افزایش تعداد آن‌ها، شاهد افزایش کمی و کیفی کتب عرضه شده نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از افزایش بن خرید کتاب در نمایشگاه امسال به ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان داشت: سال ۹۲ حدود ۵۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب اهدا شد.

رحیمی‌زنگنه با بیان اینکه در این نمایشگاه برجسته‌ترین ناشران با جدیدترین کتاب‌های چاپ شده حضور دارند، گفت: نمایشگاه کتاب امسال نیز با ۴۰ درصد تخفیف همراه خواهد بود.

به گفته وی، استقبال مردم استان کرمانشاه از نمایشگاه‌های کتاب موجب شده که این استان جزو استان‌های دوم یا سوم در برگزاری باشکوه نمایشگاه‌های کتاب باشد.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به بازدید ۵۰۰ هزار نفری از نمایشگاه کتاب سال گذشته در کرمانشاه، خاطر نشان کرد: حدود دو میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه فوق به فروش رفت.

وی به بسته پیشنهادی فرهنگی برای ایجاد تحول در فرهنگ استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برای این بسته به هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان نیاز است، در حالی که بودجه فصل پنج اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ۳۵۰ میلیون تومان است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان مردم به ویژه نسل جوان، از وظایف مهم و خطیر است که جوانان را به مسیری مشخص و روشن سوق می‌دهد و زمینه‌های تأثیرات منفی تبلیغات برخی گروهها که درصدد اغفال جوانان و سوءاستفاده از انرژی و توان آنها در راستای اهداف خویش و آنهم در چارچوب مسلحانه و ضدیت با حکومت‌ مرکزی هستند، کاهش می‌دهد.