سایز متن   /

استاندار آذربایجان غربی:

جریان‌های سازمان دهی شده در آن سوی مرزها ایران در قاچاق مواد مخدرفعالیت دارند

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: جریان‌های سازمان دهی شده در آن سوی مرزها ایران در قاچاق مواد مخدر و اعتیاد فعالیت دارند.

 به گزارش کوردپاریز، “قربانعلی سعادت” در دومین همایش سراسری دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای کشورکه جزئیات آن را سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی منتشر کرده است، ضمن اعلام این موضوع اظهار داشت: امروز دشمن سعی دارد با برنامه ریزی پیچیده، تولید و فروش این مواد را به داخل کشور بکشاند لذا هوشیاری و تیزبینی مسئولان و همراهی مردم در زمینه مقابله با این توطئه ها ضروری است.

وی در ادامه گفت: گسترش و اشاعه مواد مخدر، تهدید و خطری جدی برای کل بشریت است و ما به لحاظ قانونی، دینی و شرعی وظیفه داریم با هر آنچه که بر ضد بشریت است مقابله نماییم که تحقق این هدف نیازمند عزم عمومی و اراده ملی و فراملی است.

وی با اشاره به تدوین قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: محرومیت زدایی و ایجاد توازن منطقه ای باید در نگارش و تدوین این برنامه مد نظر گرفته شود بطوریکه استان ها بواسطه میزان محرومیتشان از اعتبارات برخوردار شوند.

سعادت افزود: البته در همین برنامه ها و با اتخاذ سیاست های محرومیت زدایی اقدامات خوبی در کشور انجام گرفت اما این فعالیت ها و اقدامات نتوانسته است این عدم توازن بین استان های مختلف کشور را رفع نماید و لازم است در تدوین قانون برنامه ششم توسعه به این موضوع توجه دقیق تر و بیشتری شود.

سعادت ادامه داد: استان های زاگرس نشین به لحاظ وجود مواهب طبیعی بسیار بهره مند هستند اما از لحاظ میزان جذب سرمایه گذاری، اشتغال زایی، درآمد سرانه، رونق اقتصادی و سایر شاخص ها و ملاک های توسعه، در پایین ترین جایگاه میان استان های کشور هستند.

وی خواستار توجه جدی به رفع معضل عدم توسعه یافتگی در استان های زاگرس نشین شد و افزود: عدم توسعه یافتگی در این استان ها، موجب گسترش مهاجرت از این استان ها به شهرها و استان های دارای امکانات بیشتر و در نتیجه رشد و گسترش پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای برخوردار مانند تهران و اصفهان و همچنین بروز برخی معضلات اجتماعی می شود که لازم است برای جلوگیری از حادتر شدن این موضوع برنامه ریزی و تصمیمات لازم توسط مسئولان عالی گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تقویت ایمان و جاری شدن احکام دینی و اسلامی در جامعه از موثرترین راهکارهای مقابله و مبارزه با پدیده قاچاق و مصرف مواد مخدر است که با تکیه بر ایمان و اعتقادات دینی و اسلامی و ارتقای اشرافیت اطلاعاتی و تامین تجهیزات و امکانات تکنولوژیک مورد نیاز، جلوی قاچاق مواد مخدر را در جامعه بگیریم.

آنچه طی سالیان گذشته بعنوان ترانزیت این ماده‌ی خانمانسوز توسط احزاب، گروهها و جریان‌های مسلح و مافیایی در مناطق مرزی انجام می‌شود، از بحث‌های داغ بوده و هنوز هم این معضل به حال خود باقی است. هرچند فعالیت‌های خاصی برای مقابله و مبارزه با آن صورت می‌گیرد، اما به دلیل اینکه این جریان‌ها از طرف دیگر مرزها تغذیه و حمایت می‌شوند، این مشکل همچنان باقی است. جالب است بدانیم که برخی از این جریان‌ها خود را حامی و ناجی کردها معرفی می‌کند و از سوی دیگر با ترانزیت مواد مخدر، روزانه با جان و سلامتی صدها و شاید هزاران خانواده بازی می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی