سایز متن   /

استعفای شماری از اعضای ارشد جنبش گوران



شماری از اعضای برجسته جنبش گوران در واکنش به سکوت رهبر این جنبش در قبال رویدادهای اخیر در اقلیم کردستان و همچنین مسکوت گذاشتن برخی مطالبات پیشین این جریان، تصمیم به کناره گیری از جنبش تغییر گرفتند و گفته می شود بار دیگر به اتحادیه میهنی می پیوندند.

به گزارش روداو یکی از اعضای برجسته جنبش گوران از جمله‌ مام رستم در واکنش به سکوت نوشیروان مصطفی رهبر این حزب در قبال تحولات اخیر در اقلیم کردستان عراق و بی توجهی به مطالبات پیشین جنبش، از عضویت در حزب انصراف دادند.

در خبرهای دیگری که هنوز تائید انها مشکل است ، عثمان حاجی محمود، هوشیار عادل شکور، آوات قهرمانی نیز در محافل حزبی گفته اند که از گوران جدا خواهند شد.

اعضای جدا شده جنبش تغییر به دلیل نگرانی از عدم موضع گیری نوشیروان مصطفی در قبال جنگ و درگیری نیروهای پیشمرگ و داعش و همچنین بی توجهی به مطالبات برجای مانده‌ اعتراضات ۱۷ شوبات (فوریه) ۲۰۱۱ و همچنین چندین موضوع و مطالبه مهم دیگر این جنبش، تصمیم به خروج از این حزب گرفتند.

این مشکل حزبی در حالی برای گوران در حال شگل گیری است که این حزب در انتخابات گذشته به خاطر وعده های که به مردم داده بود به عنوان اولین و نیرومندترین جریان اپوزیسیون در اقلیم کردستان عراق شناخته می شد در دولت جدید اقلیم مشارکت کرد و برخی معتقدند که مواضع و رویکردهای این جریان تغییر اساسی کرده و همچون گذشته که خود را نماینده معترضین و منتقدین جامعه اقلیم کردستان معرفی می کرد نسبت به مطالبات اجتماعی و سیاسی بی تفاوت است و به ویژه در تحولات اخیر در اقلیم و حمله داعش، رهبر و مقامات این جنبش موضع شفافی نداشته اند.

لازم به ذکر است که این جنبش از سوی پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش هم کاملاً مورد حمایت قرار می‌گرفت به طوری که در انتخابات با تمام قوا برای این جنبش تبلیغ کردند و آرا جمع‌آوری کردند، لذا با قرارگرفتن این جنبش در چنین وضعیتی، به احتمال زیاد سرکردگان پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش را خشنود نخواهد کرد، چراکه آنان از این جنبش بعنوان اپوزسیون حکومت اقلیم یاد می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی