سایز متن   /

خرید بیش از ۴۶۰ هزار تن گندم از کشاورزانکردستانی

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

حبیب‌الله شهسواری با اشاره به اینکه کار برداشت گندم از سطح مزارع کردستان از هفتم تیرماه سال‌جاری آغاز شده است، اظهار کرد: کار خرید گندم از کشاورزان کردستانی با همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به خرید ۲۴۳ هزار و ۶۸۱ تن گندم مازاد بر نیاز توسط سازمان تعاون روستایی افزود: مابقی گندم مازاد بر نیاز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شده است.

وی پیش‌بینی تولید گندم در کردستان در سال زراعی جاری را ۵۸۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از ۴۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر نیاز تاکنون را مربوط به شهرستان بیجار با ۸۸ هزار تن دانست و اضافه کرد: همچنین شهرستان سروآباد با خرید ۲۹۱ تن کمترین میزان خرید را در استان به خود اختصاص داده است.

شهسواری میزان گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در کردستان را ۲۲۵ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان گندم مازاد بر نیاز در سال گذشته، ۵۰ درصد آن توسط سازمان تعاون روستایی کردستان خریداری شد. چون ۷۰ درصد از گندم خریداری شده مربوط به شهرستان‌های بیجار و قروه بوده در شهرستان بیجار ۱۶ مرکز و در شهرستان قروه ۱۴ مرکز خرید گندم فعال است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان همچنین از نبود صف‌های طولانی در مراکز خرید گندم و سیلوها خبر داد و گفت: کار پرداخت هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان تا ۱۵ مرداد ماه جاری توسط بانک عامل انجام شده و مابقی آن در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

وی در پایان از کار شبانه‌روزی مراکز خرید گندم سازمان تعاون روستایی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون مقداری از گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در این استان به سایر استان‌های کشور حمل شده است.

رونق کشاورزی و توسعه‌ی اقتصاد به منظور آرامش روحی و تضمین آینده‌ی مردم منطقه از مهمترین برنامه‌ها خواهد بود که خود مردم برای شکوفایی آن تلاش می‌کنند. اما مقابله و مبارزه‌ی مستقیم با این پیشرفت توسط برخی گروه‌های به اصطلاح اپوزسیون در مرزهای غربی و شمال غرب کشور، زمینه‌ی این فعالیت‌ها را تنگ کرده و کشاورزان و مزرعه‌داران مرزی را با مشکلات فراوان مواجه می‌کند که از آن جمله می‌توان به باجگیری و زورگیری توسط اعضای این گروه و جریان‌ها اشاره کرد. 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی