- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آقای بارزانی نباید به قهرمانان کاغذی اعتماد کرد

آقای بارزانی نباید به قهرمانان کاغذی اعتماد کرد

روزنامه‌نگار و فعال مدنی کورد هوال زاخویی در نامه ای سرگشاده برای مسعود بارزانی نوشت: جناب رئیس! نباید به قهرمانان کاغذی اعتماد کرد… اقداماتی که صورت گرفت، اقداماتی هولناک بود… من شب گذشته به چشم خود دیدم و یاران و دوستان من نیز دیدند که صاحبان ویلاها و میلیون ها ثروت و املاک و خودروهای مجلل چگونه به محض شنیدن یک شایعه و تبلیغ می گریزند…آنها به کجا می روند؟!

پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در مقابل داعش از شنگال و مرگ و آوارگی هزاران کُرد ایزدی این شهر، انتقادات شدیدی از طرف نیروهای مختلف کوردستان متوجه نیروی پیشمرگ، به ویژه حزب دموکرات کردستان که کنترل این منطقه‌ را در دست داشت، کرد.

یکی از این لنتقادها توسط هوال زاخویی انجام گرفته است که وی در نامه ای به مسعود بارزانی ضمن انتقاد شدید از عملکرد نیروهای پیشمرگ و تاکتیکی نامیدن عقب نشینی این نیرو از سوی مسئول رسانه‌ای رئیس اقلیم، به فرار مسئولین دولتی و حزبی به محض شنیدن شایعه نزدیک شدن داعش به اربیل اشاره و این سوال را مطرح می کند که چرا در حالی که بارزانی نعمت برخورداری از کردستان را در اختیارشان قرار داده از این سرزمین دفاع نمی کنند.

 هه‌وال زاخویی نویسنده نامه سرگشاده، متولد سال ۱۹۶۷ در شهر زاخو در کردستان عراق است. وی سردبیر نشریه الئاهلی می باشد. در سال ۱۹۹۲ وارد عرصه‌ روزنامه نگاری شده و عضو سندیکای روزنامه نگاران اقلیم کردستان و عراق و کانون نویسندگان کردستان و همچنین عضو سازمان روزنامه نگاران بدون مرز می باشد و همزمان به عنوان یک فعال مدنی نیز شناخته می شود.

فرار پیشمرگه ها در برابر فرقه داعش سبب شد تا مردمان بی گناه زیادی کشته شوند و فرقه پ ک ک نیز به این بهانه در مناطق مختلف مستقر گردد.