سایز متن   /

یک میلیون نفر آواره در کردستان عراق

آوارگان عراقی در منطقه کردستان عراق که شمار آنان از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است، به دلیل کمبود امکانات به شدت دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، وسام التمیمی خبرنگار این شبکه در گزارشی از اربیل گفت: در استان اربیل در کردستان عراق آوارگان زیادی حضور دارند و تنها در یک ساختمان نیمه تمام بیش از ۲۰ خانوار در شرایط بسیار سختی، ساکن شده اند.

در این ساختمان، خانوارهای دستکم ده نفره ساکن هستند، که همگی به دلیل نبود امکانات اولیه با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

بر اساس آمارهای غیررسمی، شمار آوارگان در منطقه کردستان از مرز یک میلیون نفر گذشته و این پناهجویان چشم نیاز به کمک های سازمان‌های انسان دوستانه و دینی دوخته اند.

کاروان فتحی رئیس مجلس اعلای اسلامی در اربیل، در مصاحبه با خبرنگار العالم، شمار پناهجویان را بیش از یک میلیون نفر تخمین زد و گفت: ۱۴۸۲ خانوار پناهجو با ما در ارتباط هستند که توانسته ایم به ۴۸۵ خانوار کمک کنیم.

فتحی تأکید کرد: این کمک ها شامل کمک‌های مادی و همچنین بسته‌های غذایی است.

وی تصریح کرد: داستان های بسیاری درباره رنج های آوارگان وجود دارد، از جمله نوزادهایی که هنگام فرار مادرانشان از دست تروریست‌های داعش، در راه متولد می شوند.

با وجود مشکلات طاقت فرسایی که آوارگان در اربیل با آن دست و پنجه نرم می کنند، آنها امیدوارند که پس از نابودی گروههای تروریستی، به شهر و کاشانه خود برگردند.

در گوشه دیگری از استان اربیل، چندین خانواده مسیحی به ساختمانی پناه برده اند که رنج و مشقت آنها کمتر از دیگر آوارگان نیست.

در پرتو چنین وضعیتی درخصوص آوارگان در استان نینوا، سازمان ملل متحد در عراق از افزایش تلاشهای خود برای کمک رسانی به پناهجویان خبر می دهد.

جمعیت هلال احمر عراق نیز در تاریخ سیزدهم ژوئیه ۲۰۱۴ درباره بدتر شدن اوضاع انسانی هزاران آواره استان اربیل به خاطر جلوگیری مسوولان استان از رسیدن کمک به آنان هشدار داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی