سایز متن   /

تجلیل از پیرترین مادر شهید کشور در خراسان شمالی

آیین تجلیل از پیرترین مادر شهید کشور، صبح روز سه شنبه در روستای ˈحصه گاهˈ از توابع شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش ایرنا این آیین به بهانه افتتاح منزل بازسازی شده این مادر ۱۱۵ ساله شهید، با همکاری تیپ مستقل ۱۳۰ ارتش و نیز اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور جمعی از مسوولان محلی در این روستا برپا شد.

ˈگلنسا پاکدلˈ مادر شهید ˈمحراب باقریانˈ از نیروهای تیپ ۱۳۰ ارتش، که در سال ۱۳۶۶ در منطقه زبیدات عراق به فیض عظمای شهادت رسیده، اکنون مسن ترین مادر شهید در کشور شناخته می شود.

جانشین فرمانده تیپ ۱۳۰ ارتش در این آیین با ابراز خوشنودی از برپایی این مراسم گفت: صیانت از فرهنگ شهادت، به معنای حفظ ارزش هایی است که با اهدای خون شهدا به دست آمده است و ما مدیون شهدایی هستیم که با اهدای جان خود آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند.

سرهنگ واعظی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در خراسان شمالی ۷۰۰ شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده، افزود: ما اکنون نیز آمادگی داریم در راه سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه شهدا بویژه شهید سرباز یکم محراب باقریان باشیم.

علاوه بر جنگ هشت ساله صدام حسین تعدادی از جوانان کرد نیز در درگیری با فرقه های تروریستی مانند پ ک ک و پژاک نیز جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی