سایز متن   /

ایتالیا برای کردها کلاشینکوف می فرستد

یکی از مقامات وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرد ایتالیا در نظر دارد طی دو یا سه روز آینده برای کمک به مبارزه نیروهای کرد عراق با عناصر داعش برای آنها تسلیحات ارسال کند.

به گزارش کوردپاریز، یکی از مقامات وزارت دفاع ایتالیا که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد رم در نظر دارد یک محموله تسلیحاتی شامل ۲۳ هزار قبضه سلاح ای کی ۴۷ و چند تن مهمات کلاشینکوف به اربیل مرکز منطقه کردستان عراق بفرستد.

این مقام تاکید کرد :« ما در حال بررسی گزینه های مختلف هستیم و این یکی از این گزینه ها است.»

فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا و روبرتا پینوتی وزیر دفاع این کشور قرار است در جلسه مشترک کمیته های دفاعی و امور خارجی مجلس سنا و نمایندگان کشورشان توضیحاتی را درباره تحولات اخیر عراق و تصمیمات ایتالیا در نشست فوق العاده وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا که روز جمعه برگزار شد ، ایراد کنند.

منابع وزارت دفاع ایتالیا پیشتر اعلام کردند ایتالیا ممکن است برای نیروهای کرد پیشمرگه  تجهیزات غیرکشنده نظیر تجهیزات خنثی کننده بمب و سامانه های ارتباطات رادیویی ارسال کنند.

این منابع اعلام کردند البته ارسال برخی تسلیحات مدل قدیمی تر و سلاح های خودکار که دیگر نیروهای مسلح ایتالیا از آنها استفاده نمی کنند، در صورت کارآمد بودن برای نیروهای کرد تحت بررسی قرار دارد.

ایتالیا همچنین طی روزهای اخیر چندین محموله کمک ضروری از جمله آب و مواد غذایی به منطقه کردستان شمال عراق فرستاده است.

حضور دیگر گروههای مسلح در مناطق شنگال و کرکوک به بهانه‌ی ضعف نیروهای پیشمرگه و عقب‌نشینی آنان از شنگال، سؤالات فراوانی را در اذهان عموم درخصوص آینده‌ی این گروه در مناطق ذکرشده ایجاد کرده است، چراکه این گروه مدعی است که دهها هزار ایزدی و مسیحی را از چنگال داعشی‌ها نجات داده و لذا به منظور حمایت و حفاظت از آنها، در آن مناطق خواهد ماند. 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی