- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آمادگی زنان پیشمرگه کرد برای جنگ با داعش

آمادگی زنان پیشمرگه کرد برای جنگ با داعش

پیشروی شبه نظامیان گروه تروریستی “داعش” در شمال عراق، کردهای ساکن این مناطق را نگران کرده است. نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، که زنان نیز در آن حضور دارند، از اقدامات بیرحمانه این شبه نظامیان خشمگین هستند.

 به گزارش شفقنا زا العربیه به دلیل  خشونت های داعش علیه اقلیتها و زنان، جنگجویان زن کردستان عراق از فرماندهان خود می خواهند تا آنها را برای جنگ با افراطیون به میدانهای نبرد اعزام کنند.

 دکتر ژوزف کشیشیان، محقق آمریکایی امور خلیج و عراق، به تلویزیون العربیه گفت که حضور نیروهای نظامی زن “تاکیدی است بر اینکه زنان در کردستان یک عضو تمام و کمال جامعه هستند و حاضر به مخفی شدن در پشت درهای خانه نیستند.”

 او گفت: “زنان و مردان کرد بندرت از انجام وظایف نظامی خود سرباز زده اند.”

 چلان شاخوان، عضو واحد زنان نیروهای پیشمرگه به سایت خبری المانیتور گفت: “ما در میدان جنگ هستیم. من ازدواج کرده ام و یک دختر دارم. دخترم را نزد پدرومادرم گذاشته ام و برای جنگ با تندروان به اینجا آمده ام. من از انجام وظیفه ملی خود در دفاع از کردستان خوشحال هستم.”

 شایما خلیل، یک زن پیشمرگه دیگر گفت: “دلیل جنگ ما با داعش اول دفاع از کشور و بعد دفاع از زنان است. داعش در موصل به زنان زیادی تعرض کرده است.”