سایز متن   /

کشف و ضبط بیش از هشت میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان در  قالب یک رزمایش سه روزه بیش از هشت میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کردستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفر آژنگ با اشاره به اجرای رزمایش سه روزه مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه، گمرکی و دخانی در استان کردستان گفت: در این رزمایش ۳۲ قلم انواع کالای قاچاق از جمله گوشی تلفن همراه، سوخت، پارچه، لوازم خانگی و اقلام دارویی به ارزش هشت میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: در این رزمایش ۴۵ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد و در این رابطه تعداد زیادی از قاچاقچیان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

استان کردستان دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

در استان کردستان و در شهرستان های مریوان، بانه و سرواباد گذرگاه هایی برای تردد و تجارت چمدانی مرزنشینان با شمال عراق وجود دارد.

بنا به تحقیقات کارشناسی به عمل آمده در مرزهای شمال غرب و غرب کشور، گروه‌های اپوزسیون حکومت مرکزی که در این مرزها حضور مسلحانه دارند و از قاچاقچیان پول نقد بعنوان گمرگ بارهایشان از آنها اخذ می‌کنند، از عمده دلایل این فعالیت ضدفرهنگی است چراکه این گروه‌ها به نوعی مشوق آنها محسوب می‌شوند و بعضاً هم مدارکی از ترانزیت مواد مخدر توسط خود این گروه‌ها هم منتشر شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی