- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

طرح ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد ۳۰۰هزار شغل

طرح ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد ۳۰۰هزار شغل

 

 به گزارش کوردپاریز، محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل بودجه اظهار کرد: بخش کشاورزی در سال های اخیر با مشکل کمبود بودجه مواجه شده بود، اما ما در سال جاری توانستیم با کمک مسئولان بخشی از مشکلات را در حوزه بودجه بخش کشاورزی حل کنیم.

وی افزود: هم اکنون در کشور با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد و اشتغال جوانان مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم با اقدامات موثر در بخش کشاورزی بخشی از مشکلات اشتغال جوانان را حل کنیم.

جوادی، خودکفایی در محصولات کشاورزی را از برنامه های آینده وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: امیدواریم که در تا پنج سال آینده به خودکفایی گندم در کشور برسیم، ما به دنبال احیای ۵۵۰ هزار هکتار زمین زراعی در استان خوزستان هستیم که با احیای این زمین ها زراعی، ده درصد به تولیدات کشاورزی کشور افزوده می شود و همچنین ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره مشکل آب در کشور گفت: یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی بحث کمبود آب است که ما به دنبال حل این مشکل هستیم، در این راستا قرار است که با هزینه هشت میلیارد دلاری از خروج آب رودهای مرزی به خارج از کشور ممانعت شود و از آب این رودها برای آب شرب مردم و بخش کشاورزی استفاده شود.

وی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی به دنبال احیای زمین های کشاورزی هستیم و در این راستا احیای ۱۰۸ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

اشتغال جوانان از مهمترین برنامه‌های کاری به شمار می‌رود که تاکنون میلیاردها دلار برای اجرای آن خرج شده است. در کنار این طرح و برنامه، یک معضلی هم وجود دارد که اشتغالی بنام اسلحه برداشتن و جنگیدن را به جوانان و نوجوانان پیشنهاد می‌کند. این پیشنهاد که بعضاً با ترفندهای خاص به منظور فریب طرف هم همراه می‌شود، توسط گروه‌های معارض در مناطق مرزی صورت می‌گیرد و تاکنون تعداد زیادی از این نوجوانان و جوانان را با روش‌های خاص خود به کوهستان‌ها کشانده و به خدمت گرفته‌اند. البته از دید این گروه‌ها، این بهترین نوع اشتغال محسوب می‌شود.