سایز متن   /

حضور اعضای شاخه ی نظامی پ.ک.ک در یک جشنواره در ترکیه

گروهی از اعضای مسلح پ.ک.ک در استان کردنشین بینگُل در یک جشنواره ی فرهنگی حضور پیدا کردند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از دوغان، حزب مناطق دموکراتیک (DBP) که به عنوان یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک، وظیفه ی اداره ی ۱۰۵ شهرداری وابسته به این حزب را بر عهده دارد، در استان کردنشین بیتگُل یک جشنواره ی فرهنگی برگزار کرد. این جشنواره در یک منطقه ی جنگلی به نام کاراجهنم در حوالی شهرستان کارلی اُوا و با حضور چند از نمایندگان مجلس، شهرداران و چهره های فرهنگی برگزار شد.

 خبرنگاران دوغان و سی.ان.ان ترک به این موضوع اشاره کرده اند که با تاریک شدن هوا، گروه ۱۴ نفره ای از اعضای شاخه ی نظامی پ.ک.ک با سلاح و تجهیزات نظامی به میان جمعیت آمده و به مدت یک ساعت در جشنواره حضور پیدا کرده اند.

خبرنگاران اعلام کرده اند که افرا د پ.ک.ک مانع از تصویربرداری و عکاسی آنان شده اند و دقایقی پیش از پایان مراسم، آن جا را ترک کرده اند.

کامران یوکسک رهبر جوان حزب مناطق دموکراتیک در سخنرانی خود در این جشنواره، آغاز فعالیت مسلحانه ی پ.ک.ک در سال ۱۹۸۴ را شروع یک دوران جدید در تاریخ معاصر کردهای ترکیه دانسته است.

بسیاری از کارشناسان پ ک ک را یک فرقه می دانند که رهبر آن با دولت ترکیه همدست است و قرار است تا حداکثر دو سال آتی آن را خلع سلاح کند. ترکیه همچنان اعلام می کند حتی کلمه کرد را نیز در قانون اساسی خود قبول نخواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی