سایز متن   /

درخواست کمک نظامی بارزانی از آلمان و مخالفت شهروندان

بارزانی از آلمان درخواست کرده است تسلیحات نظامی در اختیار کردها قرار دهد اما بیشتر شهروندان آلمان با ارسال سلاح به اقلیم کردستان مخالفت کرده اند.

به گزارش کوردپاریز، مسعود بارزانی در مصاحبه با مجله فوکوس آلمان از این کشور درخواست کرده است تجهیزات نظامی از جمله موشکهای ضد تانک در اختیار کردها قرار داده و نیروهای پیشمرگ را مورد تعلیم نظامی قرار دهد.

وی افزود کمکهای انسانی به تنهایی کافی نیست.

بارزانی خواستار خشکاندن سرچشمه های مالی داعش نیز شده است. وی افزود داعش روزانه از طریق باج خواهی و سرقت نفت سه میلیون دلار پول به دست می آورد.

اورسولا ون درلین، وزیر دفاع آلمان در پاسخ گفته است نیروهای نظامی کرد و دولت مرکزی عراق فقط برای استفاده از سلاحهای روسی مورد آموزش قرار گرفته اند. آلمان از این سلاحها را در اختیار ندارد و نمی تواند آن را در اختیار کردها قرار دهد.

شورای امور خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به طور جداگانه و با موافقت بغداد برای کردها سلاح ارسال کنند.

روزنامه بیل ام زونتاگ آلمان نیز در یک نظرسنجی از شهروندان این کشور خواست نظر خود را درباره  ارسال سلاح برای کردها ابراز کنند. به نوشته این روزنامه ۷۵ درصد آلمانها با ارسال سلاح مخالفت کرده ا ند.

فرار پیشمرگه های بارزانی سبب به قتل رسیدن چند هزار کرد ایزدی شد و این راه را برای حضور هدفمند پ ک ک به بهانه حمایت از ایزدی ها باز کرد. پ ک ک و پژاک قصد دارند برای مقابله با بارزانی نیروهای خود را برای بلند مدت در منطقه مستقر کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی