سایز متن   /

یاد و خاطره پنج شهید والامقام هنگ مرزی ماکو و چالدران گرامی داشته شد

کورد پاریز/ یاد و خاطره پنج شهید والامقام هنگ مرزی شهرستان های ماکو و چالدران روز یکشنبه در نوار صفر مرزی ایران و ترکیه گرامی داشته شد.

فرماندار چالدران در آیین سومین سالگرد شهدای تروریستی هنگ مرزی ماکو و چالدران که با حضور مسئولان و اعضای شورای تأمین هر دو شهرستان و خانواده های معظم شهیدان در محل شهادتشان، واقع در منطقه چوخور کندی چالدران ترتیب یافت، عزت و استقلال امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهداء دانست.

کریم حسین زاده گفت: پیشرفت هایی که امروز در کشورمان حاصل می شود مرهون عزم راسخ و همت بلند شهیدان است که به قیمت جان خودشان صخره های عظیم را از مقابل برداشتند و معجزه ایمان و فداکاری را به همگان نشان دادند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام بدانند با این حرکات مذبوحانه نمی توانند مردم را از حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی منصرف کنند.

فرماندار چالدران گفت: با افتخار تمام اعلام می کنیم هر جا و هر زمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیاز به جان نثاری ما داشته باشد، آماده نثار جان خود برای اعتلا و سربلندی این نظام هستیم و دشمنان باید این امر را به خوبی درک کنند.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان های ماکو و چالدران هم در این مراسم، حفظ راه شهداء و پاسداری از خون آنان را وظیفه تمامی آحاد ملت ایران اسلامی برشمرد و گفت: شهداء نشانه های ایثار و فداکاری هستند و ملت ایران اسلامی وظیفه دارد با تکریم و تجلیل از ایثارگران به ویژه شهدای گرانقدر و حافظ خون شهدا باشد.

شهیدان واحد یوسف زاده، ناصر ثریا، نوید القو، ابولفضل پاشاپور و صالح شعبانی در ۱۷ مرداد ۸۹ در درگیری با عناصر گروهک تروریستی پژاک برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی در این محل جان خود را تقدیم کردند.

چالدران و ماکو در شمال آذربایجان غربی واقع شده اند و از شهرستانهای مرزی استان هستند.

پژاک یکی از عوامل اصلی ناامنی در مناطق مرزی است که سبب شده تا سرمایه گذاری در این منطقه صورت نگیرد و فقر و بیکاری گریبان مردم را بگیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی