- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در مهاباد

افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در مهاباد

به گزار کوردپاریز، جعفر کتانی فرماندار مهاباد در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: در کل ۴۵ طرح آماده افتتاح با اعتبار ۴۸۷ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در هفته دولت در مهاباد وجود دارد که بیشتر در ۶ حوزه آموزش، عمران شهری،آب شهری،عمران و مسکن شهری و روستایی، راه و کشاورزی هستند.

فرماندار مهاباد تصریح کرد:در حوزه آموزش، مدرسه ۱۲ کلاسه متوسطه فنی و حرفه ای آزادگان توسط اداره نوسازی مدارس این شهرستان با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال افتتاح می شود.

کتانی افزود:در حوزه عمران شهری ۱۴ پروژه با اعتبار ۱۶۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال که برخی از آنها شامل احداث پل تقاطع همسطح پل پیروزی، اصلاح و پاکسازی پارک های دانشجو،شیخ شلتوت و آزادگان،احداث پارک جانبازان و لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر است که توسط شهرداری انجام می گیرد.



وی با اشاره به افتتاح پروژه های آب شهری بیان کرد: خط انتقال آبرسانی و حفر چاه پل قانع از جمله طرح هایی هستند که با هزینه ۳۵ هزار میلیون ریالی در هفته دولت افتتاح می شوند.

کتانی با اشاره به اینکه ۱۱ طرح در حوزه مسکن و شهرسازی روستایی در ایام هفته دولت افتتاح می شود گفت: این پروژه ها شامل ۳۱۸ واحد مسکن مهر، ۲۹۳ واحد خود مالکی،۴۰ واحد مسکن روستایی،۴ واحد مسکن مهر روستایی،۲ باب خانه ایتام و یک باب ساختمان مسکونی-تجاری موقوفه با اعتبار ۲۲۷ هزار و ۸۹۶ میلیون ریال هستند.

فرماندار مهاباد اظهار کرد: پروژه روکش آسفالت کمربندی دارلک، توسط راه و شهرسازی این شهرستان با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ طرح کشاورزی در هفته دولت افتتاح می شود افزود: این پروژه ها شامل ۱۶ طرح با اعتبار ۲۲ میلیون و ۲۱۹ هزار میلیون ریال شامل پرورش قارچ خوراکی،پرورش مرغ گوشتی،پرورش ماهیان سردآبی،دامداری کوچک روستایی،آبشخور دامی و آبیاری تحت فشار است.

موضوع عمران و آبادانی در مناطق مرزی و کردنشین، یکی از مهم‌ترین بحث‌های منطقه‌یی بوده است. آنچه در منطقه بعنوان عمران و آبادانی صورت می‌گیرد، از مهمترین دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود که البته برخی دست‌های خارجی و پشت‌پرده که بعضاً در قالب گروهی مسلح در نقاط مرزی خودنمایی می‌کنند، سبب پیشرفت کند این پروژه‌ها می‌شود. چراکه بعضاً همین پروژه‌ها در مراحل میانی کار و یا پایان کار، توسط این افراد و گروهها تخریب می‌شود که خود ضرر و زیان بسیاری را به اهالی منطقه وارد می‌سازد.