سایز متن   /

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳ هزار تن نخود در نقده

به گزارش کوردپاریز، عباس میرزائی مدیر جهاد کشاورزی نقده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت نخود در سال زراعی جاری حدود ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

وی با اشاره به میزان تولید نخود در نقده گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۹۵۰ تن از اراضی دیمی این شهرستان نخود برداشت شود. میرزائی ادامه داد: علاوه بر این امسال ۳۲۲ هکتار از اراضی آبی و ۴۸۵ هکتار از اراضی دیمی نقده زیر کشت جو رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده به میزان برداشت جو در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و ۹۵۰ تن جو از اراضی این شهرستان برداشت شود. وی در بخشی از سخنان خود به میزان برداشت گندم در نقده نیز اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت میزان ۴۷ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

میرزائی افزود: پنج مرکز خرید گندم در نقده آماده خریداری گندم مازاد بر نیاز گندمکاران این شهرستان است که این مراکز شامل یک مرکز اداره غله و ۶ مرکز سازمان تعاون روستایی است.

گفتنی است مناطق غربی کشور از موقعیت مناسبی برای کشاورزی برخوردارند، اما در برخی از روستاهای مرزی بدلیل حضور برخی گروههای مسلح و ناامن کردن منطقه، بخشی از زمینه‌ها از دست می‌رود و آنطور که امکان بهره‌برداری وجود دارد، مهیا نمی‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی