سایز متن   /

علی یونسی : حملات داعش به کردها را محکوم می کنیم

علی یونسی در صفحه ی شخصی خود در فیس بوک به حمله ی داعش به بخش های کردستان عراق واکنش نشان داد و گفت: سیاست ما حمایت از کردهاست

به گزارش کورد پاریز، در صفحه ی شخصی علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی آمده است:

گروه تروریستی داعش این روزها به اقلیم کردستان عراق حمله ور شده و باز هم دست به جنایت زده است ؛ با توجه به نزدیکی و پیوندهای تاریخی دولت و ملت ایران با مردم کرد در عراق، سیاست ما حمایت از کردهاست و کردها بخشی از هویت تاریخی و تمدنی ایران را تشکیل می دهند و ایران همواره با کردها در همه کشورها روابط نزدیک و ویژه ای داشته است.

علاوه بر آن کردهای ایزدی در چند روز گذشته مورد هجوم تروریست های داعش قرار گرفته و به صورت غیر انسانی به آنها حمله شده است و شمار زیادی از آنها کشته و زخمی شده و یا از خانه هایشان آواره شده اند.

ملت عراق با وجود تنوع قومی ،مذهبی و دینی ،شیعه و سنی و کرد و عرب همواره در کنارهم زندگی مسالمت آمیز داشته اند و سیاست دولت بعثی صدام ایجاد تفرقه بین اقوام ومذاهب عراقی بوده است. چیزی که وحدت ملی عراق را تهدید می کرده بروز تعصبات کور مذهبی و قومی بوده است که به منزله سم مهلک برای وحدت ملی همه کشورهاست و مردم عراق همواره از بروز این درگیری ها و تعصبات واهمه داشته اند.

امیدواریم با وحدت و همدلی همه اقوام و مذاهب در عراق شاهد پایان یافتن خشونتها در این کشور باشیم.

بایستی افزود هیچ کس در ایرانی بودن کردها شک و تردید ندارد و تنها گروهها و فرقه هایی در سال های گذشته تلاش کرده و می کنند تا این روابط عمیق کردها با ایران را تحت تاثیر قرار دهند. این فرقه ها با رفتارهای تروریستی و شستشوی مغزی و جنگ رسانه ای جز فضای کینه و خشونت چیزی برای کردها به ارمغان نیاورده اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی