سایز متن   /

طلال سلو از فرماندهان ارشد شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه بامداد چهارشنبه نزدیک جرابلس در شمال سوریه خود را به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه تسلیم کرد که از حمایت ترکیه برخوردار است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ طلال سلو، یک فرمانده ارشد شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک که مورد حمایت آمریکاست روز چهارشنبه از این گروه جدا و وارد ترکیه شد.
این نخستین بار است که یک مقام ارشد از این گروه جدا می شود. طلال سلو بامداد چهارشنبه نزدیک جرابلس در شمال سوریه خود را به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه تسلیم کرد که مخالف گروه مورد حمایت آمریکاست. وی سپس با اسکورت امنیتی به ترکیه رفت.
ترکیه حامی برخی از گروه های وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه است. هنوز هیچ انگیزه ای برای جدایی طلال سیلو عنوان نشده است. وی سخنگوی گروه سابق خود بود.

منابع وابسته به شورشیان «ارتش آزاد» حاضر در شمال حلب اعلام کردند که سرویس جاسوسی ترکیه وی را چند ساعت پس از جدایی از نیروهای دموکراتیک به این کشور منتقل کرده است.

به گفته این منابع، سرویس جاسوسی ترکیه در روند جدایی این فرمانده ارشد پ.ک.ک نقش مهمی داشته و به محض ورود به مناطق تحت اشغال سپر فرات وی را تحویل گرفته است.

سلو اطلاعات نظامی و امنیتی مهمی از  دو شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه یعنی یگان های مدافع خلق ( YPG ) و نیروی سوریه دمکراتیک در اختیار دارد؛ نیروهایی که در مناطق شمال سوریه و مجاور مرزهای ترکیه حضور دارند و جدایی وی، برای آنکارا اهمیت بسیاری دارد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی