سایز متن   /

خبرگزاری آناتولی در گزارشی خبری نوشت: همه پرسی اقلیم کردستان و امنیت منطقه ای محور مذاکرات ارتشبد خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه با سرلشگر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و نیز حسن روحانی رییس جمهوری ایران بود.
به گزارش کورد پاریز این خبرگزاری در خصوص سفر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه به تهران طی گزارشی خبری نوشت: ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد کل ارتش ترکیه که به منظور انجام چند دیدار رسمی در تهران به سر می برد، با سرلشگر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و نیز با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تهران دیدار و گفت و گو کرد.
این رسانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران نوشت: ژنرال آکار در این دیدار با معرفی ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت مهم در منطقه اظهار کرد که دو کشور می توانند با توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه، نقش موثری در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفا کنند.
به نوشته این رسانه، وی در ادامه گروه‌های تروریستی را مانع بزرگی در مسیر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خواند و گفت: ‘ترکیه نسبت به تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق احترام قائل است و آمادگی دارد تا در راستای مبارزه با تروریسم و بی‌ثباتی همکاری‌های خود را با کشورهای دوست بویژه ایران گسترش دهد’.
بر اساس خبر این رسانه، آکار همچنین با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و ترکیه، خواستار گسترش روابط نیروهای مسلح ایران با ارتش ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و تامین امنیت در منطقه شد.
آناتولی همچنین از زبان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نوشت: روابط ایران با ترکیه به عنوان کشوری دوست و برادر در منطقه رو به گسترش است و ‘امروز مناسبات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و باید تلاش کنیم تا همکاری‌های نظامی و دفاعی فی مابین نیز همتراز با آن توسعه یافته و تقویت شود’.
به گزارش این رسانه، روحانی در ادامه تصریح کرد: ‘ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان و ریشه دار در منطقه، با تهدیدات مشترک منطقه‌ای از جمله تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی رو به رو هستند و باید برای رفع این تهدیدات و در راستای منافع مشترک، روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران و آنکارا گسترش یابد’.
آناتولی همچنین در ادامه خبر خود نوشت: روحانی با تأکید بر اینکه اراده دو دولت ایران و ترکیه بر تقویت مناسبات و همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور است، گفت: ‘نیروهای مسلح ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات، در بخش‌های مختلف، روابط سازنده‌ای را در راستای رفع تهدیدات منطقه‌ای سامان دهند’.
به نوشته این رسانه، رئیس جمهوری ایران همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای تقویت دولت‌های مرکزی در عراق و سوریه، برای یکپارچگی سرزمینی، مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و عدم هر گونه تغییر در مرزهای جغرافیایی، گفت: ‘هر گونه بر هم خوردن ثبات در مرزهای جغرافیایی به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد انجامید’.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی