سایز متن   /

رسانه های حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در پوشش اخبار استان کرکوک در شمال عراق مدعی هستند که امنیت در شهر وجود نداشته و هنوز نیروهای وابسته به دولت مرکزی اقدام به تعدی به مردم شهر کرده و منازل بسیاری از مردم تخریب و غارت شده است.
به گزارش کورد پاریز همزمان این رسانه ها از محدودیتهای شدید نیروهای امنیتی عراق بر نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) خبر می دهند به نحوی که نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق حق حمل سلاح در دفاتر و مراکز خود را ندارند.
در پاسخ به این تبلیغات مسئولین اتحادیه میهنی کردستان عراق این فرافکنی را رد کرده و اعلام کردند که شهر در امنیت کامل به سر برده و مردم این شهر مشکلی در این زمینه ندارند.
یاسین عزالدین دبیراجرایی دفتر اتحادیه میهنی کردستان عراق در کرکوک در خصوص آخرین تحولات این استان به رسانه ها گفت: امنیت شهر کرکوک کاملا خوب و بدون مشکل است و آنچه در خصوص وضعیت بد امنیتی در این شهر گفته می شود تنها تبلیغات یک گروه سیاسی برای ناامن کردن شهر است.
وی افزود: با برهم خوردن امنیت شهر کرکوک کردها در زمره اولین متضررین خواهند بود و این هم تنها به نفع دشمنان ما می باشد.
در پاسخ به شایعاتی مبنی بر حمله احتمالی نیروهای حزب دمکرات به شهر کرکوک به منظور کنترل این شهر این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اظهار داشت: حزب دمکرات کردستان عراق امکان انجام چنین اقدامی را ندارد و هرگونه عملیاتی باید با هماهنگی کامل صورت گیرد، این در حالی است که بدلیل برگزاری همه پرسی تمام حمایتهای بین المللی را از دست داده ایم .
یاسین عزالدین تصریح کرد کردها در استان کرکوک دارای جمعیت اکثریتی هستند و می توانند از طریق دیپلماسی تمامی مراکزی را که از دست داده اند بار دیگر به کنترل خود دربیاورند.
این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق خطاب به اعضای حزب دمکرات کردستان عراق تاکید کرد به نفع کسی نیست که وضعیت امنیتی شهر کرکوک بهم بخورد و با تبلیغاتی دروغین نمی توان روحیه از دست رفته اعضای حزب دمکرات کردستان عراق را بالا برد.
در پی کنترل شهر کرکوک توسط نیروهای ارتش فدرال عراق اعضای حزب دمکرات کردستان عراق از بازگشت به شهر خودداری کرده و اختلافات دو حزب در خصوص مدیریت کنونی و آینده شهر بویژه مسائل امنیتی آن همچنان ادامه دارد.
درهمین راستا دو طرف هنوز به توافقی در خصوص تشکیل شورای استانی و تعیین استاندار جدید دست نیافته اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی